Sunday, January 01, 2006

Om att läsa mellan raderna

– Här är kallt, har nån stängt av elementet?
– …
– Hallå, är det du som har stängt av elementet?
– …
– Ja, ja. Men nu kan du sätta på det igen, om du vore snäll, här är ju så kallt!
– …
– Va?
– …
– Jisses, vet du vad jag trodde att du sa … puh! … säg om det där är du snäll …
– …
– Åh, herregud. Ojojoj, jag är verkligen …
– …
– Verkligen. Åh. Om jag … jag ber tusen gånger om ursäkt …
– …
– Nej, nej, låt det stå öppet.
– …
– Nej, jag ber dig. Låt det stå öppet.
– …
– Visst, visst. Jag tror vi alla kan behöva lite nattsvalka i en stund som denna.
– …
– Känner du? Det doftar snö. Det måste vara omslag i vädret.
– …
– Men inga stjärnor ser man.
– …
– Jo, så är det nog.

1 comment:

carulmare said...

Inte för att jag förstår mig på dikter, men jag tycker om vad du skriver. Roligt och sorgligt på samma gång...